کافه بورس

آموزش و تحلیل بورس تهران

کافه بورس

آموزش و تحلیل بورس تهران

نرم افزار مدیریت سبد سهام بان

افزونه تابلو خوانی MetaTSE

بورسدان

دسترسی سریع

تمدید اعتبار کد فعالسازی نرم افزار سهامبان

نرم افزار مدیریت سبد سهامبان

نرم افزار هوشمند مدیریت سبد سهامبان

تحلیل تکنیکال نماد قاسم 95/07/05

دوشنبه, ۵ مهر ۱۳۹۵، ۰۱:۰۰ ب.ظ

با مشاهده تحرکات و بحث های انجام شده پیرامون این سهم، در ادامه تحلیل این نماد فرابورسی ارائه می گردد.


در ابتدا در چارت زیر یک نمای باز از کلیت کندل های معاملاتی نماد قاسم را مشاهده می کنید. به شخصه اعتقاد دارم قبل از تحلیل هر سهم نیاز است که از نمای دور به روند حرکتی سهم نگاه کرد و سپس اقدام به بررسی تکنیکال سهم نمود.


تحلیل تکنیکال نماد قاسم

همانطور که ملاحظه می گردد سهم از لحاظ قیمتی افت زیادی کرده است گرچه بخشی از این افت ناشی از افزایش سرمایه و تقسیم سود مجامع بوده است . در چارت زیر اقدام به ترسیم خطوط روند سهم نموده ایم تا به ساده ترین شکل ممکن بتوان درک درستی از حرکت آینده سهم داشته باشیم.



سهام بان


تحلیل تکنیکال نماد قاسم


همانطور که در چارت نشان داده شده است سهم از یک خط روند حمایتی (خط سبز ضخیم)  مناسب برخوردار می باشد که چند بار در طول روند صعودی خود به آن واکنش نشان داده است. پس کماکان حمایت معتیر سهم خواهد بود.

از طرفی سهم هنوز موفق به شکست خط روند نزولی خود نشده است و همانطور که ملاحظه می فرمایید سه کندل پایانی درگیر این خط روند شده است. شکست این خط و تثبیت بر روی آن تغییر روند را در سهم در پی خواهد داشت. لذا معاملات چند روز آینده این سهم ارزش پیگیری کردن را دارد چرا که در صورت شکست این خط و تثبیت بالای 540 تومان فرصتی برای خرید محسوب می شود و سپس مقاومت نزدیک سهم 600 تومان خواهد بود. اما اگر موفق به شسکت این خط نشود میتواندد تا حدود 500 تومان اصلاح کند و در صورت حمایت مانند گذشته مجدد به سمت این خط روند خیز بردارد که درصورت محقق شدن این سناریو شخصا معتقدم این بار موفق به شکست خط روند خواهد شد ولی در قیمتی پایین تر از 540 تومان.



سهام بان


اما در چارت زیر نگاه بلند مدت تری به سهم انداخته ایم. اگر حرکت سهم را در کانال زرد رنگ محصور کنیم و حرکت سهم را با فلش های دنبال کنیم، تارگتی که به آن خواهیم رسید حدود 800 تومان خواهد بود. به شخصه هدف از نگهداری یا ورود به این سهم را همین تارگت درنظر خواهم گرفت. البته در نظر داشته باشیم که رسیدن به این تارگت قطعا با نوسانات قیمتی همراه خواهد بود.


تحلیل تکنیکال نماد قاسم

در نهایت در چارت زیر ترکیب دو چارت بالا را ملاحظه خواهید نمود.


تحلیل تکنیکال نماد قاسم

تحلیل از : نیما گرجی

سهام بان



نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی