کافه بورس

آموزش و تحلیل بورس تهران

کافه بورس

آموزش و تحلیل بورس تهران

نرم افزار مدیریت سبد سهام بان

افزونه تابلو خوانی MetaTSE

بورسدان

دسترسی سریع

تمدید اعتبار کد فعالسازی نرم افزار سهامبان

نرم افزار مدیریت سبد سهامبان

نرم افزار هوشمند مدیریت سبد سهامبان

مدیر عملیات بازار نقد شرکت بورس با بیان علت اصلی ابطال سهام پتروشیمی فجر، تکلیف ۴۹۰ هزار سهم ابطالی را اعلام کرد.



مهدی پارچینی با اشاره به عرضه اولیه روز چهارشنبه 200 میلیون سهم سهم پتروشیمی فجر که با کشف قیمت 1150 تومانی انجام شد، اظهار داشت: در این عرضه که معادل 8 درصد بود، 170 میلیون سهم از طریق کارگزاران به عموم سهامداران و 30 میلیون سهم سهم به معامله گران آنلاین تخصیص داده شد.

وی با اشاره به واگذاری یک درصد از 8 درصد به کارکنان شرکت پتروشیمی فجر، ادامه داد: در فرایند این عرضه، 490 هزار سهم ابطال شد که هم مربوط به کارگزاران و هم مربوط به معامله گران آنلاین بود.

این مقام مسئول در برابر این سئوال که عمده دلیل ابطال سهام "بفجر" چه بود؟ توضیح داد: خوشبختانه اکثر ایستگاه های معاملاتی و معامله گران آنلاین مقررات اعلامی را رعایت کرده و نسبت به گذشته بسیار بهتر عمل کردند. با این حال علت اصلی این تعداد سهام ابطالی عدم رعایت سقف اعلامی برای هر ایستگاه کارگزاری و هر کد آنلاین بود.

پارچینی در واکنش به دیگر پرسش که تکلیف این 490 هزار سهم ابطالی چه خواهد شد و 2 درصد باقی مانده چه زمان واگذا می شود؟ به بورس پرس توضیح داد: این تعداد سهام به مرور و در فرایند عرضه و تقاضا واگذار می شود. 2 درصد باقی مانده نیز با در نظر گرفتن شرایط بازار و با هماهنگی سهامدار عمده در روزهای آینده به تدریج عرضه خواهد شد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی