کافه بورس

آموزش و تحلیل بورس تهران

کافه بورس

آموزش و تحلیل بورس تهران

نرم افزار مدیریت سبد سهام بان

افزونه تابلو خوانی MetaTSE

بورسدان

دسترسی سریع

تمدید اعتبار کد فعالسازی نرم افزار سهامبان

نرم افزار مدیریت سبد سهامبان

نرم افزار هوشمند مدیریت سبد سهامبان

در جلسه معارفه وسبحان چه گذشت؟

سه شنبه, ۶ بهمن ۱۳۹۴، ۱۰:۴۰ ب.ظ
آخرین وضعیت سرمایه گذاری سبحان تشریح شد و مدیرعامل آن اعلام کرد فردا کشف قیمت سهام "وسبحان" معادل ۷۵ درصد NAV خواهد بود تا سهامداران خاطره شیرینی از این سهم داشته باشند.

درحالی فردا 10 درصد سهام سرمایه گذاری سبحان در فرابورس عرضه اولیه می شود که مدیران این شرکت 130 میلیارد تومانی آخرین وضعیت این شرکت وابسته به سازمان اقتصادی کوثر را با برگزاری جلسه معارفه ایی اعلام کردند.

طبق اعلام قبلی فردا 130 میلیون سهم "وسبحان" شامل 78 میلیون سهم برای کشف قیمت از طریق کارگزاران و 52 میلیون سهم دیگر برای معامله گران آنلاین توسط کارگزاری آبان واگذار می شود.

سهمیه هر کد معاملاتی بعد از کشف قیمت تعیین و از ساعت 12:40 قابل خرید خواهد بود. سهمیه هر کارگزار با همه شعب 420 هزار سهم و سهمیه هر صندوق سرمایه گذاری هم 340 هزار سهم است.

توضیحات مدیرعامل جوان "وسبحان"

در این جلسه مالک رحمتی جوان و حدود 38 ساله این شرکت که با مدرک دکترای حقوق خصوصی ، دارای سوابقی در وزارت کشور، مدیرعامل و نایب رئیس هیات مدیره هلدینگ سرمایه گذاری توسعه معادن کوثر، عضو کمیته تخصصی کار گروه امنیت و سیاست داخلی تدوین برنامه پنجم توسعه کشور و عضو هیات مدیره دانشگاه است ، آخرین وضعیت "وسبحان" را اعلام کرد.

وی با اشاره به دارایی های بیش از 204 میلیارد تومانی و شامل سرمایه گذاری های کوتاه و بلندمدت، املاک و سایر دارایی ها، نرخ بازدهی دارایی در سال مالی 31 شهریور 94 را 11.5 درصد، اعلام کرد : طی سال مالی مالی گذشته، میانگین بازدهی شاخص منفی 14 درصد و بازدهی سرمایه گذاری سبحان منفی 11 درصد و ناشی از شرایط بازار بود.

سبدسهام "وسبحان" و وضعیت سودآوری
این مدیر ادامه داد: سبد سهام "وسبحان" شامل صنایع پتروشیمی، چند رشته ایی و بانک ها با 26 ، 21 و 18 درصد و همچنین صنایع فلزات اساسی ، فراورده های نفتی ، استخراج کانی های فلزی ، مخابرات، دارو به ترتیب با 7، 6، 4، 5 و 3 درصد است. سهم هر یک از صنایع فنی و مهندسی ، واسطه گری مالی و حمل و نقل 2 درصد و سایر صنایع 4 درصد است.

رحمتی با اعلام رشد سودآوری شرکت طی 7 سال خاطر نشان کرد: طی سال مالی 31 شهریور امسال، 56 درصد سود شرکت از محل شرکت های بورسی و بورسی و 38 درصد از فروش املاک محقق شده است.
همچنین درحالی سود هر سهم سال مالی 30 تومان پیش بینی شده که احتمال افزایش 7 تومانی این متغیر از سود 10.5 میلیارد تومانی ناشی از یک پرونده وجود دارد که هنوز شناسایی نشده است.

مجمع سالانه با تقسیم سود 90 درصدی و دو ملک مهم
وی با اشاره به تغییر سال مالی 31 شهریور به 30 دی و برنامه تقسیم سود 90 درصدی در مجمع سالانه پیش رو ، گفت: سرمایه گذاری در حال حاضر دو ملک در خیابان فرمانیه با 527 متر و منطقه 5 تهران دارد که به یکی از دو روش مشارکت یا فروش تهاتری تصمیم گیری خواهد شد. ملک منطقه 5 شامل 20 هزار مترمربع و با 163 هزار مترمربع فضای تجاری و اداری بوده و ارزش دفتری آن 60 میلیارد تومان با ارزش فعلی 3 میلیون تومانی هر مترمربع است. در این رابطه نیز با سه متقاضی واقعی مذاکراتی در حال انجام است.

مهمترین دارایی های غیر بورسی
رحمتی با اشاره به مهمترین دارایی ها در سبد سهام غیر بورسی گفت: سرمایه گذاری سبحان در شرکت پتروشمیران یک عضو هیات مدیره دارد. این شرکت که فعلا" با 60 درصد ظرفیت فعالیت می کند با توجه به ورود صندوق بازنشستگی به جای بانک ملی، آینده مثبتی خواهد داشت.

وی ادامه داد: دیگر شرکت غیربورسی هم فسفات کارون با ارزش جایگزنی 170 میلیارد تومانی و بهای تمام شده 10 میلیارد تومانی است که "وسبحان" مالک 25 درصد و ستاد اجرایی مالک 75 درصد آن هستند. مشکل تامین خاک این شرکت فعال در تولید مواد اولیه شوینده هم حل شده است.

برنامه های در دست اقدام شرکت
این مقام مسئول در بخش دیگری از برگشت 50 درصد ذخیره کاهش و احتمال افزایش 50 دیگر از برگشت ذخیره کاهش تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: اجرای پروژه های اپراتور مجازی، ریه مصنوعی ، UDCA با بنیاد برکت، تاسیس شرکت کارگزاری خدمات بیمه و برنامه خرید یک کارگزاری بورس و تاسیس دو شرکت بازارگردان و لیزینگ از جمله برنامه های در دست اقدام است.

وی ادامه داد: همه هدف ما و سازمان اقتصادی کوثر از عرضه اولیه سهام "وسبحان" جلب حمایت معنوی بازار سرمایه است. بنابراین کشف قیمت سهام منطقی، کارشناسی و با پرهیز از گران فروشی خواهد بود و خبری هم از " بزن در رو " نخواهد بود.

رحمتی افزود: بر همین اساس درحالی NAV (خالص ارزش دارایی های هر سهم) 218 تومان است که در نظر است کشف قیمت سهام معادل 75 درصد NAV و شیرین و جذاب باشد تا سهامداران خاطره شیرینی از این سهم داشته باشند.

لازم به ذکر است که عرضه اولیه شرکت مذکور فردا 94/11/07 انجام خواهد شد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی