کافه بورس

آموزش و تحلیل بورس تهران

کافه بورس

آموزش و تحلیل بورس تهران

نرم افزار مدیریت سبد سهام بان

افزونه تابلو خوانی MetaTSE

بورسدان

دسترسی سریع

تمدید اعتبار کد فعالسازی نرم افزار سهامبان

نرم افزار مدیریت سبد سهامبان

نرم افزار هوشمند مدیریت سبد سهامبان

گزارش بد از دو غول خودروی ایران!

يكشنبه, ۳ آبان ۱۳۹۴، ۰۵:۳۴ ب.ظ
با فرارسیدن زمان انتشار گزارش عملکرد 6 ماهه شرکتهای بورسی، دو شرکت ایران خودرو و سایپا مانند سایر شرکتها، آخرین اطلاعات مالی خود را منتشر کرده و گزارش های دوره ای خود را به بازار سرمایه ارائه کردند.

بر این اساس با توجه به وضعیت رکودی حاکم بر اقتصاد و مشکلات حاکم بر صنعت خودروسازی همانطور که اکثر کارشناسان پیش بینی می کردند شرکتها در گزارش 6 ماهه خود عملکرد چندان مطلوبی از خود به نمایش نمی گذارند بر این اساس شرکتهای خودروسازی نیز وضعیت مطلوبی از عملکرد خود به نمایش نگذاشتند به طوری که شرکت ایران خودرو سود 221 ریالی خود را به 57 ریال کاهش داد و توانست در 6 ماهه اول امسال 23 ریال معادل 40 درصد از پیش بینی خود را محقق کند.

همچنین با توجه به عدم افزایش نرخ های فروش، سود عملیاتی این شرکت از 15 هزار میلیارد ریال به 8.9 هزار میلیارد ریال کاهش یافته و هزینه مالی نیز از 14 هزار میلیارد ریال به 11.4 هزار میلیارد ریال افت کرده است.

شرکت سایپا نیز همانطور که پیش‌بینی می شد با زیان مواجه شده و سود 4 ریالی هر سهم را به زیان 175 ریال تبدیل کرده و در این دوره 126 ریال زیان پوشش داده است.گزارش ها نشان می دهد که با کاهش میزان فروش این شرکت، سود عملیاتی بودجه شده این شرکت از 8008 میلیارد ریال به 4903 میلیارد ریال کاهش یابد و تنها 27 درصد از آن محقق شود.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی