کافه بورس

آموزش و تحلیل بورس تهران

کافه بورس

آموزش و تحلیل بورس تهران

نرم افزار مدیریت سبد سهام بان

افزونه تابلو خوانی MetaTSE

بورسدان

دسترسی سریع

تمدید اعتبار کد فعالسازی نرم افزار سهامبان

نرم افزار مدیریت سبد سهامبان

نرم افزار هوشمند مدیریت سبد سهامبان

تعدیل منفی سنگین در ذوب

يكشنبه, ۱۵ شهریور ۱۳۹۴، ۱۰:۲۹ ب.ظ
شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان در جدیدترین گزارش خود زیان هر سهم منتهی به 94/12/29 شرکت را مبلغ 742 ریال اعلام نموده است این در حالی است که در گزارش قبلی به ازای هر سهم 86 ریال سود پیش بینی نموده بود شرکت در سه ماهه نخست خود به ازای هر سهم 222 ریال زیان شناسایی نمود و 30 درصد از پیش بینی هایش را پوشش داد .

شرکت دلایل این تعدیل منفی را به شرح ذیل اعلام نموده است :

  • ازدلایل عمده پیش بینی کاهش مبلغ ریالی فروش نسبت به اولین پیش بینی مطابق جدول ذیل کاهش مقادیر فروش از 3.000.000 تن به 2.800.000 تن و کاهش نرخ فروش از مبلغ 16975 به 14322 ریال به ازای هر کیلو می باشد که خود متاثر از رکود حاکم بر بازار آهن آلات بدلیل کاهش فوق العاده ساخت و ساز و اختصاص اعظم بودجه عمرانی دولت به طرحهای نیمه تمام که تقاضا و نرخ آهن آلات را به شدت کاهش داده است و نهایتا متجر به عدم کسب درآمد 12092 میلیارد ریالی در بخش آهن آلات گردیده است
  • پیش بینی بهای تمام شده عمدتاً مربوط به کاهش مقداری 280000 تن تولید که منجر به کاهش مقداری مصرف مواد گردیده و کاهش نرخ مواد نیز می باشد، که نهایتاً منجر به کاهش بهای تمام شده به میزان 6160 میلیارد ریال گردیده است .
  • کاهش هزینه های اداری مربوط به هزینه های آلایندگی زیست محیطی و هزینه های بورس کالا که متأثر از کاهش ریالی فروش می باشد .
  • کاهش درآمد حاصل از سرمایه گذاریها متأثر از کاهش درآمد شرکتهای زیر مجموعه علی الخصوص شرکت پالایش قطران ذغالسنگ و همچنین سود بانکی که منجر به کاهش 114 میلیارد ریالی در این ردیف پیش بینی گردیده است .
  • برنامه شرکت در سال 94 تسویه بخشی از بدهی تسهیلات بانکی بوده که به دلیل محدودیتهای فروش محصولات ( عنوان شده در بخش فروش ) و عدم تامین منابع کافی جهت تسویه تسهیلات ، این مهم محقق نمی گردد و منجر به افزایش هزینه های مالی پیش بینی معادل 18 درصد و به مبلغ 4720 میلیارد ریال می باشد .
  • خالص درآمد ( هزینه ) ی متفرقه ، کاهش 126 میلیارد ریالی در این ردیف عمدتا مربوط به کاهش درآمد ناشی از تفاوت فروش نقدی با اعتباری می باشد .

عمده دلایل کاهش سود هر سهم زیان ناشی از کاهش شدید فروش و افزایش هزینه های مالی می باشد .

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی