کافه بورس

آموزش و تحلیل بورس تهران

کافه بورس

آموزش و تحلیل بورس تهران

نرم افزار مدیریت سبد سهام بان

افزونه تابلو خوانی MetaTSE

بورسدان

دسترسی سریع

تمدید اعتبار کد فعالسازی نرم افزار سهامبان

نرم افزار مدیریت سبد سهامبان

نرم افزار هوشمند مدیریت سبد سهامبان

عملکرد سه ماه حسینا

يكشنبه, ۱۸ مرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۵۱ ب.ظ
شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه 94 را  با سرمایه ثبت شده 167میلیارد مبلغ 5420 ریال اعلام کرده است و طی دوره سه ماهه نخست سال با اختصاص 1560 ریال سود به ازای هر سهم معادل 29 درصد از پیش بینی هایش را پوشش داد.

این شرکت در دوره سه ماهه یاد شده توانست معادل 23 درصد از فروش و ارائه خدمات، 21 درصد از بهای تمام شده کالای فروش رفته، 28 درصد از سود ناخالص و سود عملیاتی و 29 درصد از سود خالص را پوشش دهد.

پیش بینی عملکرد سال مالی 94 در مقایسه با پیش بینی عملکرد سال مالی قبل شامل افزایش 18 درصدی فروش، افزایش 15 درصدی بهای تمام شده کالای فروش رفته، افزایش 23 درصدی سود ناخالص، افزایش 35 درصدی سود عملیاتی و افزایش 28 درصدی سود خالص است.

لازم به ذکر است افزایش درآمد ارائه خدمات به دلیل افزایش حجم عملیات در بنادر درسال 94 است . افزایش هزینه بهای تمام شده عمدتا مربوط به افزایش هزینه های خدمات قراردادی و پیمانکاری و نیز سایر هزینه های بنادر در سال 94 است .

 افزیش هزینه های اداری و تشکیلاتی به دلیل افزایش هزینه حقوق و دستمزد در سال 94 است . کاهش درآمد سرمایه گذای به دلیل کا هش سود ناشی از سپرده های اوراق مشارکت است .

گفتنی است بر اساس تصمیم هیات مدیره شرکت پیش بینی سود هر سهم شرکت از محل افزایش ارائه خدمات است لذا در بودجه سال مالی 94 درآمدهای متفرقه لحاظ نشده است .

 درآمد کانتینر اعم از THC، انبارداری و سایر مربوط به بنادر بوشهر و شهید رجایی است که درآمد ارائه خدمات در بندر بوشهر طبق قرارداد با سازمان بنادر و دریانوردی ، درسال سوم قرارداد(93) قابل بازنگری بوده که در این صورت امکان تغییر سهم طرفین از درآمد حاصله محتمل است.

به همین علت در صورت انجام این بازنگری امکان تعدیل درآمد و در نتیجه سود شرکت در سال مورد گزارش و سال 94 وجود دارد .

همچنین درآمد قرارداد بندر شهید رجایی براساس عملکرد سال 93 پیش بینی شده است .کارکرد بندر نوشهر بدلیل عملیات فله ای ( گندم ) از لحاظ مقداری بالا ولی بعلت تعرفه ارائه خدمات به محمولات فله کم است. سایر درآمدهای جنرال کارگو شامل تخلیه از کشتی ، حمل ، تخلیه از کامیون و بارگیری به کامیون است که با توجه به روند نزولی در سنوات قبل برای هر سه بندر نزولی در نظر گرفته شده است.درآمد پایانه نفتی با توجه به عملکرد 6 ماهه سال 93 درج شده است و درآمد اسکله نفتی بر اساس تناژ سال 93 محاسبه شده است . شایان ذکر است  تعرفه سال آتی 10 درصد افزایش خواهد یافت.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی