کافه بورس

آموزش و تحلیل بورس تهران

کافه بورس

آموزش و تحلیل بورس تهران

نرم افزار مدیریت سبد سهام بان

افزونه تابلو خوانی MetaTSE

بورسدان

دسترسی سریع

تمدید اعتبار کد فعالسازی نرم افزار سهامبان

نرم افزار مدیریت سبد سهامبان

نرم افزار هوشمند مدیریت سبد سهامبان

بانک صادرات در پساتحریم

جمعه, ۲۶ تیر ۱۳۹۴، ۰۱:۲۱ ق.ظ
در بر نامه جامع اقدام مشترک که ثمره مذاکرات طولانی ایران و قدرت های جهانی است اذعان شده که تحریم های اقتصادی ، مالی و بانکی، بیمه، حمل و نقل و... که از سوی اتحادیه اروپا و امریکا به بهانه برنامه هسته ای برعلیه کشورمان وضع شده است در ابتدای اجرای توافق لغو خواهند شد. بنابراین نظام بانکی کشور به ویژه بانک صادرات ایران  می تواند فعالیت مجدد خود را در کشورهای که دارای شعبه است از سر بگیرد و حتی فعالیت خود را در دیگر کشورها نیز گسترش دهد.

بانک صادرات ایران به عنوان بانکی خوشنام و ریشه دار که دارای اعتبار بین المللی است و در مجامع بین المللی و منطقه ای به عنوان بانکی خوش حساب شناخته شده با رفع تحریم ها از اقبال و شانس بیشتری برای کسب سود و امتیازات در بین سایر بانکهای کشور برخوردار خواهد شد.

این بانک که با یک تفکر حرفه ای و بین المللی در سال ١٣٣١ بنا نهاده شده اولین شعبه خود را در سال ١٣٤٠ در هامبورگ آلمان تاسیس و پس از آن نسبت به گشایش شعب در داخل و خارج از کشور اقدام و در کشورهای فرانسه، آلمان، آمریکا، امارات، یونان، قطر و ... شعبه بانکی افتتاح نمود و اکنون نیز با داشتن٢٢ شعبه در خارج از کشور و چهار بانک مستقل بزرگترین شبکه بانکی را در بین بانکهای کشور در خارج از کشور داراست. 

قبل از تحریم های ظالمانه کشورهای غربی بر علیه ایران بیشترین سهم مبادلات و معادلات بازرگانان و تجار ایرانی در عرصه بین الملل و منطقه از طریق شعب بانک متبوع انجام  و بر اساس آمارها حدود ٦٠ درصد از سود حاصله بانک ناشی از فعالیت های این بانک در خارج از کشور بوده است و عمده تجار ایرانی که در زمینه تجارت بین الملل فعال بوده اند از خدمات بانک صادرات برخوردار شده اند و به دلیل قدمت و خوشنامی بانک در کشورهای که دارای شعب است علی رغم تحریم و فشارهای بین المللی مورد اقبال مشتریان خارجی و ایرانیان خارج از کشور بوده است.

رفع تحریم ها بیش از هر چیز می تواند ظرفیت های بلااستفاده اقتصاد ایران را مجددا" به فعالیت وادارد که این موضوع در رابطه با بانک ها نیز صادق و در خصوص بانک صادرات پررنگتر می باشد و می تواند آینده روشن تری را برای بانک مذبور رقم بزند و آنرا به جایگاه واقعی خود برگرداند. که ارمغان این تحولات، افزایش قیمت سهام بانک، افزایش اعتبار و قدرت چانه زنی بانک در معاملات بین الملل، افزایش سود، ارایه خدمات متنوع ارزی و... خواهد بود که به تبع آن می تواند با افزایش سرمایه، قدرت بانک در اعطای تسهیلات و ایفا نقش پررنگ تر در اقتصاد کلان و جذب منابع بیشتر را فراهم سازد که این امر می تواند شیرین ترین نتیجه و دستاورد برای سهامداران بانک که در طول سالهای اخیر علی رغم فشارها و تنگناهای بین المللی با این بانک همراهی کرده اند باشد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی