کافه بورس

آموزش و تحلیل بورس تهران

کافه بورس

آموزش و تحلیل بورس تهران

نرم افزار مدیریت سبد سهام بان

افزونه تابلو خوانی MetaTSE

بورسدان

دسترسی سریع

تمدید اعتبار کد فعالسازی نرم افزار سهامبان

نرم افزار مدیریت سبد سهامبان

نرم افزار هوشمند مدیریت سبد سهامبان

رابطه دامنه نوسان و تحلیل پذیری سهام!

شنبه, ۹ خرداد ۱۳۹۴، ۰۸:۳۴ ب.ظ
یک کارشناس بازار سرمایه گفت: افزایش دامنه نوسان موجب افزایش سطح تحلیل در بورس خواهد شد و باعث می شود تحلیل منطقی جایگزین صف های خرید و فروش برای تصمیم گیری سهامداران شود.

محمد قمصری در خصوص تاثیر افزایش یک درصدی دامنه نوسان روزانه قیمتها بر معاملات بورس در هفته گذشته گفت: محدودیتهایی چون حجم مبنا و دامنه نوسان از جمله دغدغه های سهامداران در بورس است که برای استانداردسازی بازار سرمایه در کشور باید به تدریج قدمهایی برای رفع محدودیتهایی این چنینی برداشته شود.

این کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر این که البته این محدودیتها باید به صورت تدریحی در بورس کنار گذاشته شوند افزود: روندی که بازار در آن قرار دارد و این محدودیتها در آن برداشته می شوند نیز مهم بوده و بهتر است در روندی مثبت اقدام به افزایش دامنه نوسان در بورس کنیم.

وی در خصوص اقدام مثبت دیگری که معامله گران در هفته گذشته در بورس شاهد آن بودند گفت: انتشار اطلاعات به‌صورت مستقیم از سوی شرکت‌ها بر روی سامانه کدال، اقدامی مثبت است که به شفافیت بیشتر بازار و نیز کمرنگ شدن رانت اطلاعاتی کمک می کند.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه تاکید کرد: اقداماتی چون افزایش دامنه نوسان در بورس موجب افزایش سطح تحلیل در بازار خواهد شد و باعث می شود تحلیل منطقی جایگزین صف های خرید و فروش برای تصمیم گیری سهامداران شود.

وی افزود: در شرایط کنونی وضعیت بازار سرمایه تابع مولفه های کلان اقتصادی کشور است اما با این حال باید در بورس اقداماتی صورت بگیرد تا در بلندمدت نیازهای بازار را تامین کند

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی