تاثیر افزایش قیمت بنزین برروی پالایشگاه ها
سه شنبه, ۵ خرداد ۱۳۹۴، ۰۸:۵۷ ب.ظ
احمد مهدوی دبیر انجمن صنفی پتروشیمی و پالایشی درباره تصمیم دولت مبنی بر افزایش قیمت بنزین به 1000 تومان،اظهار داشت: به نظرم دولت تصمیم درست و بجای را گرفته و باید در میان مدت فرهنگ استفاده از وسایط نقلیه عمومی جایگزین خودروهای شخصی شود. هر چند در این میان انتقاداتی به سامانه حمل و نقل عمومی وجود دارد و این حوزه باید ساماندهی شود.
وی ادامه داد: اگر جای دولت بودم اقدام به تعیین قیمت 2000 هزار تومانی می کردم تا استفاده از انرژی مهمی چون بنزین به درستی انجام شود. در اروپا و آمریکا به ازای هر هزار نفر 750 و 850 دستگاه خودروی شخصی و در ایران 200 تا 250 دستگاه وجود دارد اما خیابان های اروپا و آمریکا به هیچ وجه قابل مقایسه با خیابان های شهری چون تهران و دیگر کلان شهرها نیست. چرا در آن کشورها قیمت بنزین ارزان نیست و اکثریت از وسایط حمل و نقل عمومی استفاده می کنند.
این مقام مسئول با تاکید بر لزوم توسعه حمل و نقل عمومی کشور ، در واکنش به این سئوال که آیا افزایش قیمت بنزین بر شرکت های پالایشگاهی اثری دارد یا خیر؟ توضیح داد: این رویداد هیچ اثر منفی ندارد. اما از سوی دیگر بعید هم می دانم که اثر مثبتی بر این صنعت به جا بگذارد. مگر اینکه دولت از محل افزایش درآمدهای جدید، برنامه های توسعه ایی را برای این بخش در نظر بگیرد.
مهدوی درباره آخرین وضعیت آیین نامه نرخ خوراک دائمی پتروشیمی هم خاطر نشان کرد: تا کنون 8 جلسه برگزار شده و یک جلسه دیگر هم تشکیل خواهد شد تا هر جه زودتر این موضوع جمع بندی شود. در این رابطه قرار است جلسه ایی هم با معاون اول رئیس جمهور برگزار شود .
وی ادامه داد:علاوه بر این 5 کیمسیون اقتصادی مجلس هم از معاون اول رئیس جمهور خواسته اند تا آیین نامه نرخ خوراک دائمی پتروشیمی هر چه زودتر نهایی و اجرایی شود. در این میان کارگروه های وزارتخانه های نفت ، صنعت و اقتصاد در حال نهایی کردن آیین نامه هستند تا در اولین فرصت تصویب و عملیاتی شود
وی ادامه داد: اگر جای دولت بودم اقدام به تعیین قیمت 2000 هزار تومانی می کردم تا استفاده از انرژی مهمی چون بنزین به درستی انجام شود. در اروپا و آمریکا به ازای هر هزار نفر 750 و 850 دستگاه خودروی شخصی و در ایران 200 تا 250 دستگاه وجود دارد اما خیابان های اروپا و آمریکا به هیچ وجه قابل مقایسه با خیابان های شهری چون تهران و دیگر کلان شهرها نیست. چرا در آن کشورها قیمت بنزین ارزان نیست و اکثریت از وسایط حمل و نقل عمومی استفاده می کنند.
این مقام مسئول با تاکید بر لزوم توسعه حمل و نقل عمومی کشور ، در واکنش به این سئوال که آیا افزایش قیمت بنزین بر شرکت های پالایشگاهی اثری دارد یا خیر؟ توضیح داد: این رویداد هیچ اثر منفی ندارد. اما از سوی دیگر بعید هم می دانم که اثر مثبتی بر این صنعت به جا بگذارد. مگر اینکه دولت از محل افزایش درآمدهای جدید، برنامه های توسعه ایی را برای این بخش در نظر بگیرد.
مهدوی درباره آخرین وضعیت آیین نامه نرخ خوراک دائمی پتروشیمی هم خاطر نشان کرد: تا کنون 8 جلسه برگزار شده و یک جلسه دیگر هم تشکیل خواهد شد تا هر جه زودتر این موضوع جمع بندی شود. در این رابطه قرار است جلسه ایی هم با معاون اول رئیس جمهور برگزار شود .
وی ادامه داد:علاوه بر این 5 کیمسیون اقتصادی مجلس هم از معاون اول رئیس جمهور خواسته اند تا آیین نامه نرخ خوراک دائمی پتروشیمی هر چه زودتر نهایی و اجرایی شود. در این میان کارگروه های وزارتخانه های نفت ، صنعت و اقتصاد در حال نهایی کردن آیین نامه هستند تا در اولین فرصت تصویب و عملیاتی شود