کافه بورس

آموزش و تحلیل بورس تهران

کافه بورس

آموزش و تحلیل بورس تهران

نرم افزار مدیریت سبد سهام بان

افزونه تابلو خوانی MetaTSE

بورسدان

دسترسی سریع

تمدید اعتبار کد فعالسازی نرم افزار سهامبان

نرم افزار مدیریت سبد سهامبان

نرم افزار هوشمند مدیریت سبد سهامبان

آخرین توضیحات در مورد ذوب آهن

دوشنبه, ۴ خرداد ۱۳۹۴، ۰۶:۴۵ ب.ظ

گزارش حسابرس مستقل درباره اطلاعات مالی پیش‌بینی شده
به هیئت مدیره شرکت سهامی ذوب‌آهن اصفهان (سهامی عام)

1 -    صورت سود و زیان پیش‌بینی شده شرکت سهامی ذوب‌آهن اصفهان (سهامی عام) برای سال مالی منتهی به تاریخ 29 اسفندماه 1394، همراه با سایر اطلاعات مالی پیش‌بینی شده که پیوست می‌باشد، طبق استاندارد حسابرسی "رسیدگی به اطلاعات مالی آتی"، مورد رسیدگی این سازمان قرار گرفته است. مسئولیت اطلاعات مالی پیش‌بینی شده مزبور و مفروضات مبنای تهیه آنها با هیئت‌‌مدیره شرکت است.

2 -    علیرغم اینکه شرکت دارای واحدهای تجاری فرعی و وابسته می‌باشد، صرفاً صورت سود و زیان پیش‌بینی شده شرکت اصلی ارائه گردیده است. به موجب استانداردهای حسابداری، ارائه سود و زیان پیش بینی شده تلفیقی گروه به همراه صورت سود و زیان شرکت اصلی الزامی می‌باشد.

3 -    ماشین‌آلات و تجهیزات شرکت در سال مالی 1393 مورد تجدید ارزیابی قرار گرفته و از این بابت حدوداً مبلغ 000ر30 میلیارد ریال تحت عنوان مازاد تجدید ارزیابی شناسایی گردیده که اثرات مالی ناشی از افزایش هزینه استهلاک آن حدوداً به  مبلغ 400ر2 میلیارد ریال (با توجه به نرخ مندرج در جدول استهلاکات موضوع ماده 151 قانون مالیاتهای مستقیم) در محاسبات سود و زیان پیش‌بینی شده لحاظ نگردیده است. همچنین افزایش حقوق و دستمزد پرداختی نسبت به سال مالی1393 معادل 15 درصد در نظر گرفته شده ، در صورتیکه طبق مصوبه شورای عالی کار، افزایش دستمزد کارگران در سال 1394 نسبت به سال قبل 17 درصد تعیین گردیده است.

4 -    بر اساس رسیدگی به شواهد پشتوانه مفروضات، این سازمان به مواردی برخورد نکرده است که متقاعد شود مفروضات مزبور، مبنای معقولی را برای تهیه اطلاعات مالی پیش‌بینی شده فراهم نمی‌کند. به علاوه، به نظر این سازمان، به استثنای آثار موارد مندرج در بندهای 2 و 3، صورت سود و زیان پیش‌بینی شده مزبور، بر اساس مفروضات به گونه‌ای مناسب تهیه و طبق استانداردهای حسابداری ارائه شده است.

5 -    نتایج واقعی احتمالاً متفاوت از پیش‌بینی‌ها خواهد بود، زیرا رویدادهای پیش‌بینی شده اغلب به گونه‌ای مورد انتظار رخ نمی‌دهد و تفاوتهای حاصل می‌تواند با اهمیت باشد.

6 -    در صورت سود و زیان پیش‌بینی شده پیوست، فروش 000ر120 تن ریل به مبلغ 374ر3 میلیارد ریال (سود ناخالص حاصل از فروش مزبور به مبلغ 181ر1 میلیارد ریال) و افزایش در مقادیر و نرخ فروش سایر محصولات نسبت به سال مالی 1393 به ترتیب به میزان 7/8 درصد و 2/3 درصد پیش‌بینی گردیده است. فروش پیش بینی شده به شرح فوق، موکول به ثبات شرایط حاکم بر اقتصاد، اخذ مجوز و تامین 000ر5 میلیارد ریال منابع از محل انتشار اوراق مشارکت پیش‌بینی شده، استفاده کامل از ظرفیت ایستگاه ریخته‌گری مداوم شماره 5 (افتتاح در تیرماه 1394) و راه ‌اندازی خط پروژه تولید ریل در زمان پیش‌بینی شده (آبانماه 1394) می‌باشد.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی