کافه بورس

آموزش و تحلیل بورس تهران

کافه بورس

آموزش و تحلیل بورس تهران

نرم افزار مدیریت سبد سهام بان

افزونه تابلو خوانی MetaTSE

بورسدان

دسترسی سریع

تمدید اعتبار کد فعالسازی نرم افزار سهامبان

نرم افزار مدیریت سبد سهامبان

نرم افزار هوشمند مدیریت سبد سهامبان

مکانیزم باز و بسته شدن نمادها

شنبه, ۲ خرداد ۱۳۹۴، ۰۷:۳۱ ب.ظ
رییس اداره نظارت بر ناشران بورسی سازمان بورس و اوراق بهادار طی تبیین و تشریح ویژگی های انتشار مستقیم اطلاعات شرکت ها در سامانه کدال گفت: با این امکان زمان توقف نمادها از یک روز تا حداکثر یک هفته به طول می انجامد.

 محمدرضا معتمد، رییس اداره نظارت بر ناشران بورسی درباره زمان توقف نمادها بعد از انتشار مستقیم اطلاعیه شرکت ها در سامانه کدال گفت: برخلاف رویه ای که تا کنون بود از اول خرداد ماه با هماهنگی صورت پذیرفته بین سامانه کدال و سامانه معاملات، ناشران بلافاصله پس از اینکه اطلاعیه را در کدال منتشر کردند این اطلاعیه در سامانه معاملات می نشیند.


وی در ادامه افزود: پس از اینکه اطلاعیه در سامانه معاملات نشست، نماد بلافاصله بسته می شود و پس از توقف نماد، ظرف یک روز کاری نماد بازگشایی می شود.

معتمد توضیح داد: چنانچه اطلاعات نیاز به اصلاح داشته باشد به شکل غیر مکتوب موضوع بررسی می شود تا ناشر مشکل را رفع کند و همین امر مبنای بازگشایی نماد قرار می گیرد در غیر این صورت رسیدگی به صورت مکتوب ظرف یک هفته کاری انجام و نماد پس از آن باز می شود.  

معتمد با بیان اینکه تا کنون اطلاعیه ها حسابرسی شده، آگهی دعوت به مجمع، صورت های مالی میان دوره ای و پرتفوی ماهانه به صورت مستقیم منتشر می شد اما در این مرحله تمامی اطلاعات میان دوره ای 3، 6، 9 ماهه و یک ساله حسابرسی نشده، پیش بینی درآمد هر سهم شرکت های اصلی و شرکتهایی که مشمول سود تلفیقی می شوند به صورت مستقیم منتشر می شود.

معتمد در خصوص دغدغه فعالان بازار در خصوص حذف کنترلهای اولیه گفت: تمامی کنترلها سیستمی شده است تا خطا و اشتباهات اطلاعات به حداقل برسد البته صفر نمی شود اما  به حداقل می رسد تا جایی که اطلاعات نیازی به اصلاح نداشته باشد.

رییس اداره نظارت بر ناشران بورسی سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه برای تمام صنایع فرمهای انتشار اطلاعات به صورت مستقیم طراحی شده است، گفت: این فرمها در اختیار صاحبان توکن یا افرادی که فرهم ها را پر می کنند، قرار می گیرد بنابراین باید این افراد آموزش لازم را دریافت کنند تا ارسال این اطلاعیه ها بدون مشکل صورت بپذیرد.  

وی در پایان به ضرورت انتشار اطلاعیه ها و پروفایل شرکت ها به زبان انگلیسی تأکید کرد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی