کافه بورس

آموزش و تحلیل بورس تهران

کافه بورس

آموزش و تحلیل بورس تهران

نرم افزار مدیریت سبد سهام بان

افزونه تابلو خوانی MetaTSE

بورسدان

دسترسی سریع

تمدید اعتبار کد فعالسازی نرم افزار سهامبان

نرم افزار مدیریت سبد سهامبان

نرم افزار هوشمند مدیریت سبد سهامبان

نکات مهم از شرکت کشتیرانی جنوب

دوشنبه, ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۱۰:۱۲ ب.ظ

شرکت کشتیرانی جنوب خط ایران با سرمایه 166 میلیارد تومان در بازار فرابورس پذیرش و به زودی 10 درصد آن در بازار عرضه خواهد شد.

اهم نکات مطرح شده در جلسه معارفه مورخ 94/02/07 به شرح ذیل می باشد:
  1. شرکت کشتیرانی ایران با در دست داشتن نزدیک به 90 درصد از سهام شرکت، سهامدار عمده حجنوب می باشد.
  2. سود پیش بینی شده توسط حجنوب برای شرکت اصلی در سال 93 و 94 به ترتیب 169 و 206 ریال می باشد. همچنین شرکت سود تلفیقی برای سال 94 را با 12 درصد کاهش نسبت به سال گذشته 147 تومان برآورد کرده است.

  3. سرمایه شرکت در سال 93 پس از افزایش سرمایه 170 درصدی از محل تجدید ارزیابی درایی های ثابت به 166 میلیارد تومان افزایش یافت.

  4. موضوع فعالیت شرکت خدمات بندر و پساکرانه می باشد. شرکت جنوب خط ایران در بنادر پارس(عسلویه)، شهید رجایی(بندرعباس)، خرمشهر و امام خمینی به ارائه خدمات میپردازد. در بندرعباس بیشتر خدمات جانبی و در سایر بنادر کلیه عملیات ها انجام می شود. لازم به ذکر است که تعمیر و شستشوی کانتینتر بندرعباس و شروع به فعالیت سایت ترمینال A9 و مرکز لجستیک بندرعباس دو خدمت جدید است که در بندر شهیدرجایی برای سال 94 پیش بینی شده است.

  5. اهم سرمایه گذاریهای حجنوب، مالکیت 100 درصدی شرکت های فن آوران دریاگستر جنوب اروند(خدمات بندری خرمشهر)، پایانه بندری پیشگامان دریا گستر پاسارگاد)خدمات بندری امام خمینی)، 40.93 درصدی حمل و نقل ترکیبی و 26.81 درصدی پرشین پایانه کانتینر (شرکت مذکور غیرفعال است) می باشد.لازم به ذکر است که شرکت مالکیت 2 درصدی بانک دی را نیز در دست دارد.

  6. شرکت حمل و نقل ترکیبی با سرمایه 98 میلیارد تومان مالکیت دو شرکت نسیم بحر کیش و خدمات پشتیبانی ام ال اس را در دست دارد. شرکت دارای 734 واگن مخزن دار و 455 واگن لبه کوتاه می باشد که از این لحاظ به ترتیب رتبه دوم و ششم را در میان سایر رقبا به خود اختصاص داده است. در جلسه معارفه عنوان شد ارزش جایگزینی این شرکت بیش از 2 برابر سرمایه شرکت است. این در حالیست که بهای تمام شده مالکیت 41 درصدی حمل و نقل ترکیبی برای حجنوب در حدود 10 میلیارد تومان می باشد.

  7. مهمترین پروژه کوتاه مدت شرکت مرکز بزرگ لجستیک رجایی به مساحت 27 هکتار و پروژه میان مدت و بلند مدت شرکت نیز بنادر خشکی مراغه و آپرین می باشد که مدت زمان قرارداد  این بنادر خشکی بیش از 50 سال خواهد بود.

  8. قرارداد شرکتهای فرعی با ادرات کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان در دو ترمینال خرمشهر و بندر امام در 6 ماهه اول سال 94 به اتمام میرسد. برنامه حجنوب، شرکت مجدد در مزایده سازمان بنادر و دریانوردی و تمدید مدت زمان فعالیت می باشد. همچنین قرارداد با بندر پارس 15 ساله و با بندر شهید رجایی 10،25 و 30 ساله است. کلیه قراردادها به استثنای قراداد 10 ساله بندر شهید رجایی از سال 89 آغاز و قرارداد 10 ساله از سال 85 اغاز شده است.

  9. مجموع تجهیزات مورد استفاده شرکت 461 دستگاه با میانگین سنی 10 سال و بالای 90 درصد کارایی است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی