کافه بورس

آموزش و تحلیل بورس تهران

کافه بورس

آموزش و تحلیل بورس تهران

نرم افزار مدیریت سبد سهام بان

افزونه تابلو خوانی MetaTSE

بورسدان

دسترسی سریع

تمدید اعتبار کد فعالسازی نرم افزار سهامبان

نرم افزار مدیریت سبد سهامبان

نرم افزار هوشمند مدیریت سبد سهامبان

پدیده و تبرک پلمپ شدند!!!

دوشنبه, ۸ دی ۱۳۹۳، ۱۱:۴۵ ب.ظ

دفاتر فروش سهام سه شرکت پردیسبان، تبرک و پدیده شاندیز که با سرو صدای فراوان و بمباران تبلیغاتی صداوسیما توانسته بودند، سرمایه گزاران زیاد را جذب کنند، در آستانه تعطیلی قرار گرفت.

از چند روز گذشته گمانه زنی هایی درباره احتمال تعطیلی این دفاتر که عمدتا در مشهد مقدس قرار دارند به گوش می رسد.

در همین رابطه دادستان عمومی و انقلاب مشهد از برخورد قاطع دستگاه قضایی با دلالان خرید و فروش سهام چند شرکت بزرگ سرمایه گذاری در مشهد خبر داد و گفت: دفاتر دلالی ۲ شرکت "تبرک" و "پردیسبان" روز گذشته پلمب شد و امروز نیز دفاتر غیر قانونی و دلالی شرکت بزرگ سرمایه گذاری "پدیده" به طور کامل و در اقدامی هماهنگ با ضابطان دستگاه قضایی پلمب خواهد شد.

قاضی غلامعلی صادقی ضمن بیان این مطلب تصریح کرده که افرادی که به عنوان دلال و با تاسیس دفاتر غیر قانونی فروش سهام شرکت های سرمایه گذاری فعالیت می کنند با تبلیغات فریبنده ارزش سهام رابه طور غیر واقعی وبه اصطلاح بادکنکی بالا می برند وبدین ترتیب صدمات جبران ناپذیری رابه اقتصاد کشور و تولید سرمایه گذاری واقعی وارد می کنند.

وی همچنین خاطر نشان کرد: با صدور دستورات قضایی هم اکنون هر گونه تبلیغات از سوی این شرکت ها ممنوع است وآن ها حق تبلیغ درباره خرید وفروش سهام دررسانه ها را ندارند.

این ظهارنظر مقام بلندپایه دادستانی مشهد در حالی است که فرماندار مشهد هرگونه اظهارنظر را به آینده موکول کرده است.

محمد گلستانی‌فر فرماندار مشهد، در گفت‌وگو با تسنیم، پیرامون پلمپ دفاتر غیرمجاز شرکت‌های تبرک، پردیسبان و پدیده در مشهد اظهار داشت: این مسئله یک موضوع خاص و دارای پیچیدگی‌های بسیار زیادی است و در حال حاضر در این رابطه اعلام نظری ندارم.

گفتنی است، رشد حبابی سهام شرکت های فوق که به دلیل تبلیغات کاذب در صداوسیما و سایر رسانه ها بوده است، توانسته سرمایه گذاران زیادی را جذب این شرکت ها کند و به نظر می رسد هر گونه اقدام برای برخورد با آنها و یا دفاتر فروش سهام آنها که به صورت غیرقانونی فعال است نیاز به تدبیر از سوی مسئولان مربوطه دارد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی