کافه بورس

آموزش و تحلیل بورس تهران

کافه بورس

آموزش و تحلیل بورس تهران

نرم افزار مدیریت سبد سهام بان

افزونه تابلو خوانی MetaTSE

بورسدان

دسترسی سریع

تمدید اعتبار کد فعالسازی نرم افزار سهامبان

نرم افزار مدیریت سبد سهامبان

نرم افزار هوشمند مدیریت سبد سهامبان

پوشش 60 درصدی زیان پلاسک در شش ماه

چهارشنبه, ۵ آذر ۱۳۹۳، ۱۲:۰۷ ق.ظ

براساس آخرین اطلاعات مندرج در سایت کدال، زیان برآوری هر سهم شرکت پلاسکوکار برای سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه سال 93 به میزان 139 ریال می باشد این در حالی است که "پلاسک" بر اساس عملکرد 6 ماهه منتهی به 31 شهریور ماه سال93، 87 ریال زیان خود را پوشش داده است.

در همین راستا، بهرام، معاون مالی و اقتصادی شرکت پلاسکوکار اظهار کرد: تلاش شرکت پلاسکوکار در مقطع فعلی این است که بتواند مطابق بودجه برآوردی خود عمل نماید بطوریکه هدف اصلی "پلاسک" با توجه به شرایط موجود، اجتناب از افزایش زیان می باشد.

بهرام تصریح کرد: با توجه به افزایش تیراژ تولید خودروسازان، تولید محصولات "پلاسک" نیز طی عملکرد 6 ماهه افزایش یافته بطوریکه مقدار تولید محصولات شرکت پلاسکوکار در عملکرد واقعی 6 ماهه منتهی به 31 شهریور ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش 38 درصدی داشته است.

وی عنوان کرد: همچنین رفع تحریم ها بر عملکرد "پلاسک"طی سال جاری تأثیر محسوسی نمی گذارد اما لغو تحریم ها، بدلیل کاهش در قیمت مواد اولیه، تأثیر مثبتی بر عملکرد "پلاسک" طی سال 94 خواهد گذاشت.

بهرام بیان کرد: بطور کلی می توان اظهار کرد که عملکرد "پلاسک" بستگی به وضعیت "خساپا" دارد چرا که شرکت سایپا حدود 75 درصد از مالکیت سهام شرکت پلاسکوکار را دارا می باشد بنابراین با توجه به اینکه صد درصد قطعات "پلاسک" برای گروه سایپا به فروش می رسد، لذا وضعیت شرکت پلاسکوکار وابستگی شدیدی به عملکرد خساپا دارد.

معاون مالی و اقتصادی شرکت پلاسکوکار اظهار کرد: همچنین بدلیل تولید محصولات جدید در شرکت سایپا، احتمال میرود که شرکت پلاسکوکار نیز، محصول جدیدی طی سال 94 تولید کند افزون بر این در صورت راه اندازی دستگاه های تزریق سنگین که باعث افزایش ظرفیت تولید محصولات می گردد، چنانچه تقاضای محصولات شرکت پلاسکوکار نیز وجود داشته باشد، چشم انداز  "پلاسک" مثبت ارزیابی می شود.

  • ۹۳/۰۹/۰۵

پلاسک

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی