کافه بورس

آموزش و تحلیل بورس تهران

کافه بورس

آموزش و تحلیل بورس تهران

نرم افزار مدیریت سبد سهام بان

افزونه تابلو خوانی MetaTSE

بورسدان

دسترسی سریع

تمدید اعتبار کد فعالسازی نرم افزار سهامبان

نرم افزار مدیریت سبد سهامبان

نرم افزار هوشمند مدیریت سبد سهامبان

رانندگی بر روی جاده های بتنی

شنبه, ۱۰ آبان ۱۳۹۳، ۰۵:۲۳ ب.ظ
وزارت راه با بتنی شدن 10 درصد از جاده های کشور تا پایان سال 1400 موافقت کرد

حسین عبده تبریزی
مشاور وزیر راه و شهرسازی
در رابطه با شروع برنامه جایگزینی بتن به جای قیر درجاده های کشور و آغاز این تحول با 80 کیلومتر جاده قائن به بیرجند، اظهار داشت: کشور ما و صنعت سیمان مشکل مازاد تولید سیمان دارد که درحال حاضر حدود 30 میلیون تن است. این حجم از سیمان با قیمت های پایین صادر می شود. در حالی که با در نظرگرفتن قیمت های جهانی انرژی، سیمان با قیمت های پایین تر از قیمت تمام شده تولید و صادر می شود.

وی با بیان اینکه دلیلی برای ادامه این روند وجود ندارد، خاطر نشان کرد: برهمین اساس باید مصرف سرانه سیمان را از دو طریق افزایش داد. روش اول جایگزینی بتن به جای قیر در جاده های آسفالت شده کشور است که با توجه به عمرطولانی سیمان از یک طرف و امکان پذیرشدن صادرات بیشتر و آسان قیر از طرف دیگر، توجیه پذیر است. بنابراین جایگزین شدن صادرات قیر به جای سیمان رویدادی مثبت برای صنعت و اقتصاد کشور محسوب می شود.

روش دوم بالا بردن مصرف سرانه سیمان ، جایگزینی این محصول به جای سازه های فلزی است . در این صورت علاوه بر کاهش واردات انواع محصولات فولادی، هم صرفه جویی اقتصادی رخ خواهد داد و هم اینکه سیمان با قیمت های پایین صادر نخواهد شد.


  • ۹۳/۰۸/۱۰

جاده های بتنی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی