کافه بورس

آموزش و تحلیل بورس تهران

کافه بورس

آموزش و تحلیل بورس تهران

نرم افزار مدیریت سبد سهام بان

افزونه تابلو خوانی MetaTSE

بورسدان

دسترسی سریع

تمدید اعتبار کد فعالسازی نرم افزار سهامبان

نرم افزار مدیریت سبد سهامبان

نرم افزار هوشمند مدیریت سبد سهامبان

تحلیل تکنیکال شکربن (93/07/19)

شنبه, ۱۹ مهر ۱۳۹۳، ۱۱:۳۴ ب.ظ

چند روزیست در این سهم معاملات خوبی انجام می شود.که البته بی دلیل هم نیست. در روز 15مهر سهم پس از یک اصلاح چند روزه به علت برخوردن به خط میانه کانال صعودی، به ابر کوموی سبز رنگ برخورد نمود. همچنین در این قیمت بر روی کیجونسن مسطح شده به عنوان یک حمایت نشست. از آن به بعد یعنی در روزهای 16 و 19 مهر با دو کندل سبز با حجم های معاملاتی بالا و درصدهای پایانی نزدیک به 4 دوباره به سمت خط میانه کانال حرکت نمود.در پایان روز معاملاتی 19 مهر با 2.8 میلیون سهم معامله به کار خود پایان داد. همانطور که در چارت سهم ملاحظه می نمایید حجم معامله شده به خوبی متمایز است. از طرفی با نگاه به تعداد خریدار و فروشنده های امروز و روز گذشته معاملاتی( به ترتیب خریدار 50 و 123 فروشنده 146 و 181) می توان اینگونه برداشت نمود که کفه معامله به سمت خریدار است چراکه با تعداد کمتر حجم های بیشتری را خرید نموده اند که خود سیگنال روبه رشد سهم است.

در چارت سهم ملاحظه می نمایید که سهم به خط میانه کانال دقیقا برخورد نموده است. در این حالت اندیکاتور ها  هیچگونه سیگنال نزولی را صادر نکرده اند برعکس بار قبلی که با برخورد به خط میانی اندیکاتورها نزول را نشان می دادند. قیمت بالای ابر است ولی سایه قیمت (چیکواسپن) تازه به قیمت برخورد کرده است. خارج شدن آن از زیر قیمت خودش سیگنال صعود است!! بنابراین به احتمال خیلی زیاد این بار سهم موفق به شکست خط میانی کانال خواهد شد که با خروج چیکواسپن از زیر قیمت همراه است. که در این صورت اولین مقاومت سهم عدد 345 می باشد کهاز همپوشانی فیبو 61.8 و یک مقاومت از گذشته بدست آمده است. پس در این مرحله هدف 345 می باشد و در صورت شکست آن البته با چند روز نوسان روی آن، هدف سقف کانال خواهد بود.

نتیجه:

سهامدارن این سهم اگر در سود هستند در صورت فشار عرضه (عدم شکست خط میانی کانال) سود شناسایی کنند و اگر در ضرر هستند در روزهای منفی خرید داشته باشند برای کم کردن میانگین. اما در صورت شکست خط میانی می توانید خرید هم انجام دهید!!

(سوالات،نظرات و ابهامات خودتون رو در مورد این تحلیل در همین صفحه بپرسید)


تحلیل تکنیکال شکربن (93/07/19)

نظرات (۲)

  • احسان سیاوشی
  • باسلام.میشه فاذر رو یه تحلیلداشته باشین؟؟
    پاسخ:
    در اولین فرصت در بخش تحلیل سهام قرار داده می شود. لطفا سوال ها و درخواست هاتون رو در قسمت "پرسش و پاسخ" مطرح بفرمایید. باتشکر
  • مهدی گوهری
  • باتشکر از استاد عزیز جناب گرجی.
    پاسخ:
    خواهش میکنم. امیدوارم مفید باشه
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی